<FUDŻI>
Początkujący
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:23, 12 Cze 2006 Temat postu: Dark Messiah of Might and Magic |
|
|
(2006-06-11 06:12:14)
Dark Messiah of Might and Magic
Producent: Arkane Studios
Wydawca: Ubisoft
Data wydania: październik 2006
Data wydania PL: nieznana
Gatunek: Akcja
Firma 3DO niegdyś była prawdziwą potęgą wśród wydawców gier. To jej dziełem jest niesamowicie popularna strategia turowa Heroes, a także nie mniej ciekawy RPG pod tytułem Might and Magic. Jednak, jak to w życiu, nic nie trwa wiecznie, dlatego i dla 3DO przyszły ciężkie czasy. Stopniowy spadek sprzedaży nieźle promowanych produktów (m.in. seria Army Men) spowodował, iż firma zaczęła chylić się ku upadkowi. Z czasem wierzyciele zapukali do drzwi i upomnieli się o pożyczone pieniądze, zaczęła się masowa wyprzedaż licencji na gry i ogłoszenie upadłości. Dwie najistotniejsze grube ryby, tj. Heroes i Might and Magic, przypadły właśnie Ubisoftowi, który stara się jak najszybciej zrobić z nich użytek. Piąta odsłona Hirołsów została jakiś czas temu już zaprezentowana światu, jednak na zapowiedź kontynuacji cRPG w świecie Might and Magic przyszło nam czekać aż do dzisiaj. Nowa odsłona nosi tytuł Dark Messiah of Might and Magic i zostanie wydana w wersjach na PC oraz na nową konsolę Microsoftu – Xbox 360. Deweloping zlecił Ubisoft doświadczonemu zespołowi Arkane Studios, który ma już na swoim koncie ciekawą grę fabularną pod tytułem ARX Fatalis.
Dark Messiah of Might and Magic przenosi nas do krainy fantasty Ashan, gdzie władzę przejął zły tyran, tytułowy Ciemny Mesjasz, który razem z orkami, goblinami i innymi sprzymierzonym stworami zgotował tam niebywałe piekło. Zostajemy tam wysyłani jako Sareth, uczeń potężnego maga, u którego od najmłodszych lat zyskiwaliśmy umiejętności i doświadczenie. Naszym zadaniem jest poskromienie złego Mesjasza i jego oddziałów oraz przywrócenie krainie dawnego, spokojnego toku życia. Ponadto w podzięce naszemu nauczycielowi musimy zdobyć i dostarczyć do rąk własnych potężny starożytny artefakt.
Jak przy każdym pełnometrażowym RPG, taki i w Dark Messiah czeka nas proces kreacji naszego herosa. Co prawda twórcy przytakują, że proces rozwoju bohatera nie będzie tak rozbudowany, jak chociażby to, co znamy z Morrowinda. Do wyboru mamy jedną z trzech klas postaci: wojownik, mag bitewny oraz skrytobójca. Wraz z postępami zwiększać będziemy nasze doświadczenie i zdobywać kolejne poziomy umiejętności, które przełożą się na naszą skuteczność w walce. Oczywiście wybranie jednej klasy postaci nie zmusza nas do korzystania tylko z oręża przeznaczonego dla danej rasy, nie będzie przeszkód, by jednocześnie być wojownikiem, ale w walce czasami strzelać z łuku czy puszczać zaklęcia.
Kraina Ashan podzielona zostanie na 12 poziomów, po których dowolnie i bez ograniczeń będziemy się poruszać. Na terenach tych znajdziemy łącznie ponad czterdzieści rodzajów broni, m.in. toporów, mieczy, sztyletów, włóczni i łuków. Spotkamy także wielu nauczycieli, którzy za drobną opłatą chętnie nauczą nas kilkudziesięciu różnych czarów, zarówno defensywnych, jak i ofensywnych.
Na naszej drodze stanie masa nieprzyjaznych stworów. Producent oficjalnie podał już ich liczbę. Będą to m.in. potężne, walczące czarną magią Facehuggery, czarnoksiężnicy przywołujący do życia obumarłe szczątki, a także czarni magowie, którzy posługują się magią śmierci i znają sekrety nieśmiertelności. Wszystkie potwory z piekła rodem czerpać będą swoją moc od mrocznego Mesjasza, dlatego zwłaszcza w grupach będą niesamowicie trudni do pokonania.
Do gry wprowadzony zostanie także rozbudowany tryb multiplayer oraz - co za tym idzie - pakiet scenariuszy stworzonych specjalnie dla rozgrywek wieloosobowych. Multiplayer umożliwi grę przez LAN i Internet jednocześnie do 32 graczy na jednej mapie. Typy rozgrywek to nic, czym pochwalić się nie mogą inne produkcje, plus dodatkowo specjalny tryb Evolution, który polega na jak najlepszym rozwinięciu swojej postaci.
Oprawa graficzna prezentować będzie dosyć wysoki poziom. Screeny obok bez problemu porównać można do tego, co widzieliśmy w Oblivionie. Zbroje postaci odbijają wokół siebie światło pochodni, twarze wyglądają niesamowicie realistycznie, a bogate w detale, przerażające potwory w akcji spowodują spore doładowanie adrenaliny. Budynki i całe miasta także wyglądają porządnie i pozostawiają dobre wrażenie. Nieznane są jeszcze wymagania sprzętowe, jednak jak na produkcję, której ukończenie przewidywane jest na koniec roku 2006, spodziewać się możemy, że wcale nie będą niskie.
Zapowiada się całkiem ciekawie i efektownie. Nie muszę przypominać, że dla fanów serii Heroes i świata Might and Magic nowa propozycja Ubisoftu jest wręcz obowiązkowa. Wielbiciele dobrych erpegów także w Dark Messiah znajdą coś dla siebie, zarywając kilkanaście kolejnych pełnych przygód nocy. Miejmy nadzieję, że zespół Arkane Studios, realizując swój nowy projekt, nie popełni karygodnych błędów i na czas (październik 2006) wypuści gotową grę, ponieważ jest na co czekać.
Maciej „Trol” Dul
Dark Messiah of Might and Magic - powiązania
[link widoczny dla zalogowanych] galeria
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|